sorry



nu har jag inte bloggat på väldigt länge, jag och Yoko har haft en liten paus ifrån tränandet av personliga skäl så inte blivit så mycket bloggande men nu ska vi ta tag och börja träna igen! Känns kul och som både jag och Yoko behöver lite träning!
Idag har vi legat och myst i soffan och varit ute och dragit lite, ett bra träningstips är att dra med en vanlig nomesele,
fördelar:
- bra muskelträning
- hunden får ett jobb
- träna passivitet

att tänka på:
- jag har som regel att hon inte får lukta eller kissa utan ska bara gå rakt fram (hon jobbar faktiskt när hon drar)
- introducera först nomeselen och lär hunden att selen betyder inte lukta,inte kissa utan bara gå
- börja med en pulka eller skrinda med lite tyngd i så den inte skramlar så mycket
- öka successivt vikten

röntga alltid lederna på hunden innan du börjar dra för att inte riskera att skada hunden.



// Isabelle


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet Med Hund

Här kommer vi att blogga om allt med hundar och hur det är att ha en hund i vardagen, olika träningstips som är enkla att göra på promenaden eller i hemmet.

RSS 2.0