ögonkontakt!

Har ni någongång prövat att ge hunden beröm så fort hunden kollar på er under en veckas promenad? Alla hundägare vill ju ha en bra kontakt och följsamhet med sin hund. Ett bra tips är att alltid ha godis med er eller en leksak som hunden älskar i mitt fall en pip leksak. Så fort hunden söker ögonkontakt med er (självmant) så beröm hunden med godis/lek. Var jätte noga med att berömma hunden i 1-2 veckors tid så kommer ni snart ha en hund som kollar på er och söker kontakt konstant (kan inte lova att det fungerar på alla hundar men större delen).
Idag tränade jag och Yoko på kontakt, jag har som regel att så fort jag stannar så ska hon sätta sig ner. Alltid skönt att ha en hund som sitter bredvid en istället för springa runt när man t.ex står och pratar med någon eller väntar på bussen.



//Isabelle


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet Med Hund

Här kommer vi att blogga om allt med hundar och hur det är att ha en hund i vardagen, olika träningstips som är enkla att göra på promenaden eller i hemmet.

RSS 2.0